8 مستر اطلاعیه

8 مستر

هرگونه مطالب غیر مجاز و عرف جامعه در سایت جایی ندارد

سایت دانلود فیلم و آهنگ در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده است.

یکی از بهترین راهکارها برای افزایش مقاومت و تراکم استخوانها ورزش مداوم است. حتی اگر دچار پوکی استخوان هستید اثر ورزش مداوم میتواند برایتان معجزه آفرین باشد.

چرا پزشکان همواره توصیه به ورزش در بیماری پوکی استخوان دارند؟

با ورزش نه تنها ماهیچه ها ساخته میشوند بلکه استخوانها تراکم پیدا کرده و مستحکم تر می گردند.

سه نوع ورزش در تراکم استخوان موثر است:

 – ورزش های تحمل وزن

 – ورزش های استقامتی

 – ورزش های انعطاف پذیری

منظور ازورزش های همراه با وزن، ورزش هایی است که در آن وزن شما بر روی پاها تحمل میشود مانند:

پیاده روی، کوه نوردی، بالا رفتن از پله ها و رقص

ورزش هایی مانند دوچرخه سواری و شنا برای قلب و شش های شما مفید است اما کمکی به تراکم استخوان نمیکند زیرا در آنها وزن شما توسط پاهای شما تحمل نمیشود.

توصیه پزشکان برای ورزش حداقل نیم ساعت ورزش متوسط تا سخت ۵ بار در طول هفته است که اگر این زمان به ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت برسد نتیجه و اثر بخشی آن فوق العاده خواهد بود.

منظور از ورزش های استقامتی ، ورزش هایی است که در آنها وزن دیگری علاوه بر وزن خودتان تحمل میشود. این ورزش هم باعث ساخت عضله و هم ساخت استخوان میگردد. در تحقیقات نشان داده شده که این نوع از ورزش ها علاوه بر ساخت استخوان در برابر شکستگی های استخوان نیز اثر بخش هستند. این ورزش ها شامل کار با وزنه در باشگاه ها و یا در منزل هستند.

از جمله ورزش های استقامتی میتوان به بدن سازی، فیتنس،وزنه برداری و نمونه هایی از این دست اشاره کرد.

ورزش های انعطاف پذیری نیز برای سلامت استخوان ها مهم اند. داشتن مفاصلی منعطف جلوی صدمه و آسیب به استخوان ها را میگیرد.

از جمله ورزش های انعطاف پذیری تای چی و یوگا می باشد.

منبع

مطلب ورزش مبارزه با پوکی استخوان در سایت بزرگ 8 مستر

0 نظر تا کنون ارسال شده است.